פרופסור ליאור שפירא

אודות פרופ' ליאור שפירא

פרופ' ליאור שפירא מכהן כמנהל המחלקה לפריודונטיה (רפואת חניכיים ושתלים) בפקולטה לרפואת שיניים של "הדסה" והאוניברסיטה העברית בירושלים מאז שנת 2007, כראש "הקתדרה למחקר קליני פריודונטאלי על שם בטי ודי. וולטר כהן", וכן כפרופסור מן המניין בפריודונטיה. הוא  כיום גם סגןהדיקן לעניינים אקדמיים.

פרופ' שפירא סיים את לימודי רפואת שיניים ואת ההתמחות בפריודונטיה בירושלים. כמו כן סיים תואר  Ph.D. בנושא מחלות חניכיים באוניברסיטה העבריתלאחר שנתיים השתלמות ב"מרכז הרפואי איסטמן" באוניברסיטת רוצ'סטר, ארה"ב, חזר לירושלים, וכיהן כמרכז תוכנית ההתמחות בפריודונטיה במשך 6 שנים, עד שקיבל את ניהול המחלקה

מחקריו של פרופ' שפירא מתמקדים במנגנוני הדלקת של מחלות חניכיים וסביב שתלים. הוא פרסם מעל ל– 150 מאמרים מדעיים, ומכהן במערכות של העיתונים Journal of Clinical Periodontology , Journal of Periodontology, וJournal of Dental Research.

השפעת עבודתו המחקרית של פרופ' שפירא זכתה להכרה בינלאומית על ידי מספר פרסים יוקרתיים: פרס "טבע" (1996), פרס Rizzo (קבוצת מחקר בפריודונטיה IADR (1999), פרס Sunstar (2003) ולבסוף "Distinguish Scientist Award in Periodontal Research" של הIADR בשנת 2009. (ראה דף תעודות ופרסים)

פרופ' שפירא כיהן  כנשיא האיגוד  הישראלי לפריודונטיה בשנת 2002.  כיום הוא מכהן ב executive committee של הפדרציה האירופאית לפריודונטיה, ונבחר לשרת כנשיא של הפדרציה האירופאית בשנת 2021.

פרופ' שפירא הוא מרצה מבוקש בעולם בנושאי שתלים, בניית עצם ותהליכי דלקת. הוא הרצה לאחרונה בכנס MasterClinic של הפדרציה האירופאית על "שיטות ממוחשבות לבניית עצם".  הוא הוזמן גם להנחות בכנס היוקרתי EuroPerio 10 (2011) את אחד המושבים הקליניים האטרקטיביים ביותר. כמו כן הוא מרצה קבוע בכנסים יוקרתיים רבים, ומשתתף קבוע בניירות עמדה אירופאיים.

פרופסור ליאור שפירא

תפריט נגישות

צור קשר